View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Samenwerken: Leerzamer en leuker dan alleen?

        Thumbnail
        View/Open
        PGO 19 juni 2011 Samenwerken leerzamer en leuker dan alleen.pdf (722.8Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Beckers, S.M.
        Malschaert, P.J.J.M.
        Oeveren, E.D. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Samenwerken, coöperatief leren, begrippen die steeds vaker voorkomen binnen de vakliteratuur. Op onze stagescholen zien we die zaken echter weinig terug. Er wordt vooral klassikaal, frontaal lesgegeven en bij opdrachten mogen de leerlingen maar zelden samenwerken. De leerling gaat vooral individueel aan de slag. Wij vinden samenwerken belangrijk en we vinden het dan ook vanzelfsprekend dat leerlingen in het onderwijs samen aan de slag gaan. Maar er zijn natuurlijk ook vragen te stellen bij samenwerken of juist individueel werken. Levert samenwerken eigenlijk iets op? Om dat te weten te komen zijn we binnen het onderwerp tekstbegrip, waarmee leerlingen bij het vak Nederlands druk bezig zijn, op zoek gegaan naar antwoorden op twee vragen: Halen leerlingen betere resultaten wanneer ze samenwerken of wanneer ze alleen werken? En wat vinden de leerlingen eigenlijk van samenwerken? Hebben ze wanneer ze samenwerken meer plezier in het leren? Deze vragen proberen wij in ons onderzoek te beantwoorden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7240
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo