Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan de Kraats, R.
dc.contributor.authorBeckers, S.M.
dc.contributor.authorMalschaert, P.J.J.M.
dc.contributor.authorOeveren, E.D. van
dc.date.accessioned2011-06-29T17:01:36Z
dc.date.available2011-06-29
dc.date.available2011-06-29T17:01:36Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7240
dc.description.abstractSamenwerken, coöperatief leren, begrippen die steeds vaker voorkomen binnen de vakliteratuur. Op onze stagescholen zien we die zaken echter weinig terug. Er wordt vooral klassikaal, frontaal lesgegeven en bij opdrachten mogen de leerlingen maar zelden samenwerken. De leerling gaat vooral individueel aan de slag. Wij vinden samenwerken belangrijk en we vinden het dan ook vanzelfsprekend dat leerlingen in het onderwijs samen aan de slag gaan. Maar er zijn natuurlijk ook vragen te stellen bij samenwerken of juist individueel werken. Levert samenwerken eigenlijk iets op? Om dat te weten te komen zijn we binnen het onderwerp tekstbegrip, waarmee leerlingen bij het vak Nederlands druk bezig zijn, op zoek gegaan naar antwoorden op twee vragen: Halen leerlingen betere resultaten wanneer ze samenwerken of wanneer ze alleen werken? En wat vinden de leerlingen eigenlijk van samenwerken? Hebben ze wanneer ze samenwerken meer plezier in het leren? Deze vragen proberen wij in ons onderzoek te beantwoorden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent740156 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSamenwerken: Leerzamer en leuker dan alleen?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordssamenwerken, coöperatief leren, zelfstandig leren, klassikaal onderwijs
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record