De invloed van positieve emoties op eetgedrag
Summary
Doel: De invloed van positieve emoties op eetgedrag vaststellen.
Methode: 65 participanten zijn onderverdeeld in een positieve (n=34) en een neutrale emotie conditie (n=31) waar emoties zijn geïnduceerd door middel van filmfragmenten. Vervolgens zijn de participanten onderworpen aan een smaaktest om de kwantitatieve voedselinname vast te stellen.
Resultaten: In de positieve emotie conditie is er een significant hogere kwantitatieve voedselinname dan in de neutrale emotie conditie.
Conclusie: Mensen die positief geëmotioneerd zijn nemen meer voedsel tot zich dan mensen die ‘neutraal’ van emotie zijn.
Objective: To determine the influence of positive emotions on eating behaviour.
Methods: 65 participants were divided into a positive (n=34) and a control emotion condition (n=31) where emotions were induced by movie clips. The participants are submitted to a taste test to determine the quantitative food consumption.
Results: There is a significant higher quantitative food intake in the positive emotion condition compared to the neutral emotion condition.
Conclusion: People with positive emotions have a higher food intake than people who are ‘neutral’ of emotions.