View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Zelfstandig werken op het Amadeus Lyceum: leerlingen vs. leraren!

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Zelfstandig werken op het Amadeus.pdf (194.5Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Verweij, E.P.
        Wester, N.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Vernieuwingsscholen als het Amadeus Lyceum hebben de ideeën achter het Studiehuis verder uitgebouwd en ook ingevoerd in de onderbouw. Het ‘nieuwe leren’ op deze scholen wordt beschreven als een proces waarbij de leerlingen een grote verantwoordelijkheid nemen voor het eigen leren. Ze delen een groot deel van de lestijd zelf in, waarbij zij gebruik maken van studieplanners en instructie-uren. Ze maken zelf afspraken met medeleerlingen en docenten wanneer zij daar de behoefte toe voelen. Op vernieuwingsscholen wordt leren beschouwd als een sociale activiteit, wat plaatsvindt in multifunctionele onderwijsruimten. Er wordt veel gebruik gemaakt van ICT en van nieuwe beoordelingsmethodieken, die meer aansluiten op de vaardigheden van de leerlingen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6521
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo