Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWansink, B.G.J.
dc.contributor.authorVerweij, E.P.
dc.contributor.authorWester, N.J.
dc.date.accessioned2011-02-02T18:01:08Z
dc.date.available2011-02-02
dc.date.available2011-02-02T18:01:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6521
dc.description.abstractVernieuwingsscholen als het Amadeus Lyceum hebben de ideeën achter het Studiehuis verder uitgebouwd en ook ingevoerd in de onderbouw. Het ‘nieuwe leren’ op deze scholen wordt beschreven als een proces waarbij de leerlingen een grote verantwoordelijkheid nemen voor het eigen leren. Ze delen een groot deel van de lestijd zelf in, waarbij zij gebruik maken van studieplanners en instructie-uren. Ze maken zelf afspraken met medeleerlingen en docenten wanneer zij daar de behoefte toe voelen. Op vernieuwingsscholen wordt leren beschouwd als een sociale activiteit, wat plaatsvindt in multifunctionele onderwijsruimten. Er wordt veel gebruik gemaakt van ICT en van nieuwe beoordelingsmethodieken, die meer aansluiten op de vaardigheden van de leerlingen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent199217 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleZelfstandig werken op het Amadeus Lyceum: leerlingen vs. leraren!
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAmadeus, zelfstandig, werken, leren
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Maatschappijleer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record