View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        j'AIMe lire ?! De AIM-methode voor Frans: ook effectief voor leesvaardigheid?

        Thumbnail
        View/Open
        artikelpgo_AIM.pdf (2.258Mb)
        Publication date
        2011
        Author
        Vries, H.F. de
        Bakker, R.
        Hage, L.J.C.
        Putman Cramer, D.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        AIM (Accelerative Integrated Method) is een nieuwe lesmethode voor het vak Frans. Deze methode gebruikt alleen Frans als voertaal en ondersteunt dit met gebaren. Vergelijkend onderzoek naar AIM heeft zich tot nu toe alleen gericht op spreekvaardigheid. Omdat leesvaardigheid een belangrijk onderdeel is van het vak Frans dat met het eindexamen getoetst wordt, hebben wij ervoor gekozen om leesvaardigheid te onderzoeken. Wanneer AIM-leerlingen beter scoren op leesvaardigheid, is dit een bewijs voor de effectiviteit van de methode. Eventuele scepsis ten aanzien van het achterblijven van andere vaardigheden, zou dan wetenschappelijk weerlegd zijn.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6519
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo