dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Loevenich, S. | |
dc.contributor.author | Vries, H.F. de | |
dc.contributor.author | Bakker, R. | |
dc.contributor.author | Hage, L.J.C. | |
dc.contributor.author | Putman Cramer, D.J. | |
dc.date.accessioned | 2011-02-02T18:01:04Z | |
dc.date.available | 2011-02-02 | |
dc.date.available | 2011-02-02T18:01:04Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6519 | |
dc.description.abstract | AIM (Accelerative Integrated Method) is een nieuwe lesmethode voor het vak Frans. Deze methode gebruikt alleen Frans als voertaal en ondersteunt dit met gebaren. Vergelijkend onderzoek naar AIM heeft zich tot nu toe alleen gericht op spreekvaardigheid.
Omdat leesvaardigheid een belangrijk onderdeel is van het vak Frans dat met het eindexamen getoetst wordt, hebben wij ervoor gekozen om leesvaardigheid te onderzoeken. Wanneer AIM-leerlingen beter scoren op leesvaardigheid, is dit een bewijs voor de effectiviteit van de methode. Eventuele scepsis ten aanzien van het achterblijven
van andere vaardigheden, zou dan wetenschappelijk weerlegd zijn. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 2368205 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | j'AIMe lire ?!
De AIM-methode voor Frans: ook effectief voor leesvaardigheid? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | AIM, Frans, leesvaardigheid, methode, effectief, middelbare school, PGO, Ivlos | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Frans | |