Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLoevenich, S.
dc.contributor.authorVries, H.F. de
dc.contributor.authorBakker, R.
dc.contributor.authorHage, L.J.C.
dc.contributor.authorPutman Cramer, D.J.
dc.date.accessioned2011-02-02T18:01:04Z
dc.date.available2011-02-02
dc.date.available2011-02-02T18:01:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6519
dc.description.abstractAIM (Accelerative Integrated Method) is een nieuwe lesmethode voor het vak Frans. Deze methode gebruikt alleen Frans als voertaal en ondersteunt dit met gebaren. Vergelijkend onderzoek naar AIM heeft zich tot nu toe alleen gericht op spreekvaardigheid. Omdat leesvaardigheid een belangrijk onderdeel is van het vak Frans dat met het eindexamen getoetst wordt, hebben wij ervoor gekozen om leesvaardigheid te onderzoeken. Wanneer AIM-leerlingen beter scoren op leesvaardigheid, is dit een bewijs voor de effectiviteit van de methode. Eventuele scepsis ten aanzien van het achterblijven van andere vaardigheden, zou dan wetenschappelijk weerlegd zijn.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2368205 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlej'AIMe lire ?! De AIM-methode voor Frans: ook effectief voor leesvaardigheid?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAIM, Frans, leesvaardigheid, methode, effectief, middelbare school, PGO, Ivlos
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Frans


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record