View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Horizontaal Mathematiseren: jong geleerd, oud gedaan?

        Thumbnail
        View/Open
        horizontaal mathematiseren-jong geleerd, oud gedaan.pdf (435.8Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Zelissen, C.R.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Docenten klagen dat bovenbouwleerlingen onvoldoende in staat zijn om een realistisch verhaaltje te vertalen naar een wiskundig probleem: het zogenaamde horizontaal mathematiseren. In ons kwalitatieve onderzoek proberen wij, door middel van interviews met zowel docenten als leerlingen, er achter te komen of de aansluiting onderbouw-bovenbouw bij wiskunde als slecht wordt ervaren en waar het probleem precies zit met betrekking tot horizontaal mathematiseren. We concluderen dat docenten een grote overgang ervaren van onderbouw naar bovenbouw met betrekking tot horizontaal mathematiseren en ook bezig zijn oplossingen hiervoor te verzinnen. De leerlingen ervaren echter geen aansluitingsprobleem.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6518
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo