Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWaveren Hogervorst, van, C.
dc.contributor.authorZelissen, C.R.
dc.date.accessioned2011-02-02T18:01:02Z
dc.date.available2011-02-02
dc.date.available2011-02-02T18:01:02Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6518
dc.description.abstractDocenten klagen dat bovenbouwleerlingen onvoldoende in staat zijn om een realistisch verhaaltje te vertalen naar een wiskundig probleem: het zogenaamde horizontaal mathematiseren. In ons kwalitatieve onderzoek proberen wij, door middel van interviews met zowel docenten als leerlingen, er achter te komen of de aansluiting onderbouw-bovenbouw bij wiskunde als slecht wordt ervaren en waar het probleem precies zit met betrekking tot horizontaal mathematiseren. We concluderen dat docenten een grote overgang ervaren van onderbouw naar bovenbouw met betrekking tot horizontaal mathematiseren en ook bezig zijn oplossingen hiervoor te verzinnen. De leerlingen ervaren echter geen aansluitingsprobleem.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent446282 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHorizontaal Mathematiseren: jong geleerd, oud gedaan?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshorizontaal mathematiseren
dc.subject.keywordsverhaaltjessom
dc.subject.keywordskwalitatief
dc.subject.keywordsinterview
dc.subject.keywordsaansluiting onderbouw-bovenbouw
dc.subject.keywordswiskunde
dc.subject.keywordsdocent
dc.subject.keywordsleerling
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Wiskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record