View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Hoe men ’t gezonken kofschip tracht te bergen: Een inventariserend onderzoek naar taalbeleid.

        Thumbnail
        View/Open
        PGO artikel taalbeleid.doc (1007.Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Kalkers, M.M.
        Blonk, J.
        Bekkers, I.M.C.
        Bombeld, W.
        Spijker, A.J.C.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het taalniveau van leerlingen is onder de maat. Om dit probleem aan te pakken is er in april 2010 wetgeving gekomen die scholen verplicht actief taalbeleid te voeren, het zogenaamde taalbeleid. Veel scholen bevinden zich nog in de opstartfase. De ene school heeft al een beleid ontwikkeld, de andere school is nog aan het verkennen. Regels/kaders bij het opstellen van dit beleid zijn er niet. De overheid laat scholen hier vrij in. Wij hebben onderzocht hoe vijf verschillende scholen in Nederland hier mee omgaan én hoe het beleid zich verhoudt tot de praktijk.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6474
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo