Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWestermann, A.J.
dc.contributor.authorKalkers, M.M.
dc.contributor.authorBlonk, J.
dc.contributor.authorBekkers, I.M.C.
dc.contributor.authorBombeld, W.
dc.contributor.authorSpijker, A.J.C.
dc.date.accessioned2011-01-27T18:00:34Z
dc.date.available2011-01-27
dc.date.available2011-01-27T18:00:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6474
dc.description.abstractHet taalniveau van leerlingen is onder de maat. Om dit probleem aan te pakken is er in april 2010 wetgeving gekomen die scholen verplicht actief taalbeleid te voeren, het zogenaamde taalbeleid. Veel scholen bevinden zich nog in de opstartfase. De ene school heeft al een beleid ontwikkeld, de andere school is nog aan het verkennen. Regels/kaders bij het opstellen van dit beleid zijn er niet. De overheid laat scholen hier vrij in. Wij hebben onderzocht hoe vijf verschillende scholen in Nederland hier mee omgaan én hoe het beleid zich verhoudt tot de praktijk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1031680 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleHoe men ’t gezonken kofschip tracht te bergen: Een inventariserend onderzoek naar taalbeleid.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record