dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Westermann, A.J. | |
dc.contributor.author | Kalkers, M.M. | |
dc.contributor.author | Blonk, J. | |
dc.contributor.author | Bekkers, I.M.C. | |
dc.contributor.author | Bombeld, W. | |
dc.contributor.author | Spijker, A.J.C. | |
dc.date.accessioned | 2011-01-27T18:00:34Z | |
dc.date.available | 2011-01-27 | |
dc.date.available | 2011-01-27T18:00:34Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6474 | |
dc.description.abstract | Het taalniveau van leerlingen is onder de maat. Om dit probleem aan te pakken is er in april 2010 wetgeving gekomen die scholen verplicht actief taalbeleid te voeren, het zogenaamde taalbeleid. Veel scholen bevinden zich nog in de opstartfase. De ene school heeft al een beleid ontwikkeld, de andere school is nog aan het verkennen. Regels/kaders bij het opstellen van dit beleid zijn er niet. De overheid laat scholen hier vrij in. Wij hebben onderzocht hoe vijf verschillende scholen in Nederland hier mee omgaan én hoe het beleid zich verhoudt tot de praktijk. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1031680 bytes | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Hoe men ’t gezonken kofschip tracht te bergen: Een inventariserend onderzoek naar taalbeleid. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands | |