View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Adattamenti culturali nel catalogo IKEA. Analisi pragmalinguistica contrastiva del discorso pubblicitario: la versione olandese e italiana a confronto

        Thumbnail
        View/Open
        Appendice tesi.pdf (2.484Mb)
        Tesi.pdf (891.7Kb)
        Publication date
        2010
        Author
        Grootemaat, G.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Vergelijkend onderzoek naar de verschillende manieren waarop de Nederlandse en de Italiaanse lezer aangesproken worden in de reclameteksten van respectievelijk de Nederlandse en de Italiaanse versie van de IKEA catalogus 2008. De pragmalinguistische analyse betreft zowel de retorische structuur ('moves') van de persuasieve teksten op macrotekstueel niveau, als het pragmatische gebruik van het referentiële systeem en modus op microtekstueel niveau.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6248
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo