View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Kunnen, willen en mogen deelnemen?

        Thumbnail
        View/Open
        Masterscriptie SHRM Benthe VB.docx (756.0Kb)
        Publication date
        2022
        Author
        Bleeker, Benthe
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het is noodzakelijk voor organisaties om wendbaar te zijn indien zij willen functioneren in deze constant veranderende wereld. Voor de wendbaarheid van een organisatie is het van belang dat haar werknemers blijven leren en ontwikkelen. Gemeentelijke organisaties krijgen veelal te maken met grote veranderingen door decentralisatie en veranderingen in de externe wereld. Het is daarom van belang om inzicht te krijgen in welke factoren invloed uitoefenen op de deelname van gemeenteambtenaren aan formele en informele leer- en ontwikkelactiviteiten. In dit onderzoek is er gepoogd deze factoren in kaart te brengen aan de hand van het AMO-model. Dit heeft geleid tot de volgende onderzoeksvraag: Op welke wijze hebben de capaciteiten (A), de motivatie (M) en de mogelijkheden (O) van gemeenteambtenaren invloed op hun deelname aan formele en informele leer- en ontwikkelactiviteiten? Deze onderzoeksvraag is beantwoord aan de hand van semigestructureerde interviews. Er zijn twintig gemeenteambtenaren geïnterviewd binnen één gemeentelijke organisatie en er is aldus gebruik gemaakt van een case-study. Uit de resultaten uit dit onderzoek kan worden geconcludeerd dat als gemeenteambtenaren beschikken over de benodigde capaciteit (kennis en persoonlijk vermogen), een autonome vorm van motivatie en fysieke en sociale mogelijkheden dit een stimulerende invloed heeft op hun deelname aan formele en informele leer- en ontwikkelactiviteiten.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/596
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo