View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        “Ik vind het op zich wel eh… soort van leuk in de kerk” - een praktisch-theologisch onderzoek naar het horen en ervaren van vmbo’ers tijdens de preek.

        Thumbnail
        View/Open
        Bijlage I - Soort van Leuk in de kerk - Transcripties interviews.pdf (614.5Kb)
        Soort van leuk in de kerk - MA Scriptie Arjan de Jong.pdf (946.1Kb)
        Publication date
        2010
        Author
        Jong, J.A. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Een praktisch-theologisch onderzoek naar het horen en ervaren van vmbo’ers tijdens de preek. De probleemstelling voor dit onderzoek luidt als volgt: Wat is de relatie tussen wat de predikant beoogt bij het maken van keuzes tijdens de voorbereiding en uitvoering van zijn/haar preek, en wat de vmbo’er hoort en ervaart? Daarbij zoeken we in het empirische deel eerst naar antwoorden op een viertal deelvragen: 1. Welke intenties heeft de predikant bij de voorbereiding van zijn/haar preek? 2. Welke concrete keuzes maakt hij met het oog op de uitvoering ervan? 3. Welke concrete keuzes maakt hij tijdens de uitvoering ervan? 4. Wat hoort de vmbo’er tijdens de preek? Op dit inleidende hoofdstuk volgt eerst een theoretisch kader in deel 1, bedoeld om inzicht te verschaffen in de achtergronden bij de kernelementen uit de probleemstelling: preken, predikant, hoorder, vmbo'er, en de ontwikkeling van identiteit en geloof bij jongeren, omdat het horen en ervaren van de vmbo’er (tijdens de preek) hier nooit los van staat. Na het theoretisch kader volgt in het empirische deel in deel 2 het kwalitatieve onderzoek. In de onderzoeksopzet wordt uitleg gegeven over de keuzes bij de aanpak van dit onderzoek. Vervolgens volgen portretten van de respondenten bij wie we de semi-gestructureerde (stimulated recall) interviews hebben afgenomen. Deze scriptie eindigt na de analyse van de onderzoeksresultaten met de conclusies.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5794
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo