View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Gedwongen hulpverlening in het stopproces van jeugdige veelplegers. De rol van hulpverlening gericht op scholing en werk

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Esser, ER-3010538 en Berg, SJ van den-0470104.pdf (330.5Kb)
        Publication date
        2010
        Author
        Esser, E.R.
        Berg, S.J. van den
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het doel van deze studie is om te onderzoeken welke rol hulpverlening gericht op werk en onderwijs spelen in het stopproces van delinquente jeugdigen. De nadruk zal liggen op programma’s welke zich binnen de JJI’s richten op werk en onderwijs, Work-Wise. En er zal gekeken worden naar de programma's van de Jeugdreclassering welke zich richten op scholing en werk van jeugdige ex-delinquenten. Na analyse van de semi-gestructureerde interviews komt naar voren dat geen van de respondenten heeft deelgenomen aan het Work-wise traject. Ongeveer een vierde van de ex-veelplegers heeft deelgenomen aan een soort van therapie met het doel om scholing of toekomstige werkperspectief te verbeteren en heeft nog steeds een baan. De rest van de respondenten zijn werkloos of hebben ze wel een baan, maar niet als gevolg van deelname aan een programma met betrekking tot scholing of werk
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5520
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo