Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWeijers, I
dc.contributor.authorEsser, E.R.
dc.contributor.authorBerg, S.J. van den
dc.date.accessioned2010-09-02T17:00:32Z
dc.date.available2010-09-02
dc.date.available2010-09-02T17:00:32Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5520
dc.description.abstractHet doel van deze studie is om te onderzoeken welke rol hulpverlening gericht op werk en onderwijs spelen in het stopproces van delinquente jeugdigen. De nadruk zal liggen op programma’s welke zich binnen de JJI’s richten op werk en onderwijs, Work-Wise. En er zal gekeken worden naar de programma's van de Jeugdreclassering welke zich richten op scholing en werk van jeugdige ex-delinquenten. Na analyse van de semi-gestructureerde interviews komt naar voren dat geen van de respondenten heeft deelgenomen aan het Work-wise traject. Ongeveer een vierde van de ex-veelplegers heeft deelgenomen aan een soort van therapie met het doel om scholing of toekomstige werkperspectief te verbeteren en heeft nog steeds een baan. De rest van de respondenten zijn werkloos of hebben ze wel een baan, maar niet als gevolg van deelname aan een programma met betrekking tot scholing of werk
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent338518 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGedwongen hulpverlening in het stopproces van jeugdige veelplegers. De rol van hulpverlening gericht op scholing en werk
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGedwongen hulpverlening
dc.subject.keywordsJJI en reclassering
dc.subject.keywordsDesistance jeugdige veelplegers
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record