View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Dragen voorlichtingsactiviteiten bij tot het maken van een passende profielkeuze?

        Thumbnail
        View/Open
        artikelpgoversie 30-6 (3)[4].doc (640.5Kb)
        Publication date
        2010
        Author
        Driel, A.F. van
        Panday, D.
        Reijlink, E.W.
        Osinski, N.
        Loon, A.A. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Scholen besteden in de derde klas veel aandacht aan voorlichting voor de profielkeuze. Het maken van een passende keuze is zowel in belang van de school als in belang van de leerling. Een belangrijke vraag is of de voorlichtingsactiviteiten bijdragen aan passende profielkeuze. In ons onderzoek hebben we op vijf scholen in de regio van een breed scala aan voorlichtingsactiviteiten onderzocht hoe deze gewaardeerd worden door leerlingen. Het blijkt dat ongeveer de helft van de leerlingen aangeeft dat voorlichting niet bepaalt welk profiel ze kiezen. Ons onderzoek geeft inzicht hoe de voorlichting verbeterd kan worden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5185
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo