View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Leerling-tevredenheid. Naar welk schooltype kun je je kind het best sturen?

        Thumbnail
        View/Open
        Leerling-tevredenheid naar welk schooltype kun je je kind het best sturen.pdf (820.9Kb)
        Publication date
        2010
        Author
        Henraat, M.
        Willems, A.B.
        Kampen, K.M. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Als je gevraagd wordt om een doorsnee leerling op het voortgezet onderwijs te omschrijven, wat zou je dan antwoorden? Wellicht komen daarin kreten als deze in naar voren komen: lui, ongeïnteresseerd, geen zin in werken, maakt nooit huiswerk, luistert niet, te laat komend, brutaal, kortom een uitstraling van dikke ontevredenheid. Dat is wat leerlingen kunnen uitstralen, maar zijn leerlingen ook echt ontevreden? Zo ja, waar kan dit aan liggen? Niet elke school is hetzelfde. Wellicht dat de opzet van de school, het schooltype invloed heeft op de tevredenheid van de leerling. In dit onderzoek hebben we gekeken naar de tevredenheid van leerlingen op drie verschillende typen onderwijs; klassiek, Montessori en een vernieuwende. Waarbij de centrale vraag luidt: is er een verschil in leerling-tevredenheid tussen deze drie schooltypen?
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5164
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo