View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Veilig en gekend voelen op het KWC Culemborg

        Thumbnail
        View/Open
        2010-06 Veilig en gekend voelen op het KWC.doc (1.067Mb)
        Publication date
        2010
        Author
        Sar, W.A. van der
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Op onze stageschool, het Koningin Wilhelmina College (KWC) in Culemborg, is drie jaar geleden het werken in kernteams ingevoerd met als hoofddoel dat leerlingen zich ‘veilig, geborgen en gekend weten’. De kernteams streven dit doel na door leerlingen te bespreken in teamvergaderingen. Hierdoor worden leerlingen door alle docenten in het kernteam gekend en niet alleen de docenten waar de leerlingen op dat moment les van hebben. In de kernteams streeft men ernaar dat leerlingen meerdere jaren dezelfde docenten krijgen. Hierdoor zullen leerlingen tijdens hun aanwezigheid in een team van minder verschillende docenten les krijgen. Ook hebben leerlingen uit een kernteam les op dezelfde vleugel in de school. In ons onderzoek hebben we keken naar de leerlingen. Voelen ze zich inderdaad veilig, geborgen en gekend door hun docenten, mentor en teamleider?
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5139
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo