View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Zie ik meer dan jij zegt? Wat voegen de verbalisaties van proefpersonen toe in gebruikersonderzoek waarbij ook het scherm en de oogbewegingen opgenomen worden?

        Thumbnail
        View/Open
        Masterscriptie Ineke Waas pdf.pdf (1.055Mb)
        Publication date
        2010
        Author
        Waas, I.P.A.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Voor deze Masterscriptie is onderzocht in hoeverre schermobservaties (muis- en oogbewegingen) te gebruiken zijn als zelfstandige probleemopsporende evaluatiemethode. Dit is gedaan door te achterhalen hoeveel problemen proefpersonen tegenkwamen terwijl ze een taak uitvoerden op de website van de gemeente Apeldoorn. Hierbij zijn de aantallen problemen die door observaties gevonden zijn vergeleken met de aantallen problemen die uit de verbalisaties van het hardopdenken naar voren zijn gekomen. Het grootste deel van de problemen is via beide methoden gevonden worden. Ze leveren echter ook beide een aantal unieke problemen op. Bij de verbalisaties zijn dit er meer dan bij de observaties. Via zowel de observaties als de verbalisaties is een verscheidenheid aan soorten problemen gevonden. Problemen met de Inhoud worden echter vaker geverbaliseerd dan geobserveerd. Hierbij maakt het nauwelijks uit welke variant van de hardopdenkmethode gebruikt wordt, er zijn nauwelijks verschillen tussen de condities. Voor de verschillende leeftijdscategorieën, opleidingsniveaus en geslachten zijn wel verschillen gevonden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4910
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo