Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorElling, S.K.
dc.contributor.authorWaas, I.P.A.A.
dc.date.accessioned2010-07-27T17:00:30Z
dc.date.available2010-07-27
dc.date.available2010-07-27T17:00:30Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4910
dc.description.abstractVoor deze Masterscriptie is onderzocht in hoeverre schermobservaties (muis- en oogbewegingen) te gebruiken zijn als zelfstandige probleemopsporende evaluatiemethode. Dit is gedaan door te achterhalen hoeveel problemen proefpersonen tegenkwamen terwijl ze een taak uitvoerden op de website van de gemeente Apeldoorn. Hierbij zijn de aantallen problemen die door observaties gevonden zijn vergeleken met de aantallen problemen die uit de verbalisaties van het hardopdenken naar voren zijn gekomen. Het grootste deel van de problemen is via beide methoden gevonden worden. Ze leveren echter ook beide een aantal unieke problemen op. Bij de verbalisaties zijn dit er meer dan bij de observaties. Via zowel de observaties als de verbalisaties is een verscheidenheid aan soorten problemen gevonden. Problemen met de Inhoud worden echter vaker geverbaliseerd dan geobserveerd. Hierbij maakt het nauwelijks uit welke variant van de hardopdenkmethode gebruikt wordt, er zijn nauwelijks verschillen tussen de condities. Voor de verschillende leeftijdscategorieën, opleidingsniveaus en geslachten zijn wel verschillen gevonden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1107040 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleZie ik meer dan jij zegt? Wat voegen de verbalisaties van proefpersonen toe in gebruikersonderzoek waarbij ook het scherm en de oogbewegingen opgenomen worden?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsUsability, eyetracking, hardopenkmethode
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record