View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De docent competent. De opvattingen van docenten die lesgeven aan mbo - niveau 1 en 2

        Thumbnail
        View/Open
        Masterscriptie Lesterhuis.pdf (596.0Kb)
        Publication date
        2010
        Author
        Lesterhuis, M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De opvattingen van docenten die lesgeven aan mbo – niveau 1 en 2 zijn onderzocht. Wat is goed lesgeven aan niveau 1 en 2 en welke competenties dit vraag van docenten? Volgens de docenten verschillen de studenten niveau 1 en 2 van de studenten niveau 3 en 4 voornamelijk vanwege de complexe problemen die zij hebben. Dit beïnvloedt het verzuim, maar ook hun gedrag in de klas. Dat betekent niet dat docenten andere doelstellingen formuleren voor deze studenten, wel gebruiken ze andere strategieën om de doelstellingen te bereiken. De affectieve strategie is volgens de docenten essentieel als je iets wil bereiken met de studenten niveau 1 en 2, terwijl deze strategieën voor studenten niveau 3 en 4 veel minder belangrijk zijn. Om goed les te kunnen geven aan niveau 1 en 2 moet je structuur kunnen bieden, maar daarbinnen heel flexibel kunnen zijn, creatief zijn, je inter-persoonlijke competenties goed ontwikkeld hebben, kunnen reflecteren, didactische competenties hebben en zowel groepen als individuen kunnen begeleiden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4838
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo