Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMaier, Robert
dc.contributor.advisorde Graaf, Willibrord
dc.contributor.authorLesterhuis, M.
dc.date.accessioned2010-07-22T17:00:51Z
dc.date.available2010-07-22
dc.date.available2010-07-22T17:00:51Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4838
dc.description.abstractDe opvattingen van docenten die lesgeven aan mbo – niveau 1 en 2 zijn onderzocht. Wat is goed lesgeven aan niveau 1 en 2 en welke competenties dit vraag van docenten? Volgens de docenten verschillen de studenten niveau 1 en 2 van de studenten niveau 3 en 4 voornamelijk vanwege de complexe problemen die zij hebben. Dit beïnvloedt het verzuim, maar ook hun gedrag in de klas. Dat betekent niet dat docenten andere doelstellingen formuleren voor deze studenten, wel gebruiken ze andere strategieën om de doelstellingen te bereiken. De affectieve strategie is volgens de docenten essentieel als je iets wil bereiken met de studenten niveau 1 en 2, terwijl deze strategieën voor studenten niveau 3 en 4 veel minder belangrijk zijn. Om goed les te kunnen geven aan niveau 1 en 2 moet je structuur kunnen bieden, maar daarbinnen heel flexibel kunnen zijn, creatief zijn, je inter-persoonlijke competenties goed ontwikkeld hebben, kunnen reflecteren, didactische competenties hebben en zowel groepen als individuen kunnen begeleiden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent610318 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe docent competent. De opvattingen van docenten die lesgeven aan mbo - niveau 1 en 2
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDocentencompetenties
dc.subject.keywordsberoepsonderwijs
dc.subject.keywordseffectief doceren
dc.subject.keywordsmbo niveau 1 en 2
dc.subject.courseuuArbeid, zorg en welzijn: beleid en interventie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record