View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Werkzame Elementen van het werken met Intergroepscontact en Rolmodellen en de Behoefte aan de Inzet san Rolmodellen in Het “Move Your World” Programma: Perspectieven van Jongeren en Student-vrijwilligers

        Thumbnail
        View/Open
        Masterscriptie_YES07_JasmijnHazelhoff1612662.docx (158.6Kb)
        Publication date
        2024
        Author
        Hazelhoff, Jasmijn Hazelhoff
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het doel van dit onderzoek is tweeledig. Het eerste doel is om te bepalen of werkzame elementen van intergroepscontact en werkzame elementen van rolmodellen aan- of afwezig zijn in het programma Move Your World (MYW). Ten tweede om te onderzoeken in hoeverre jongeren zelf en student-vrijwilligers van mening zijn dat jongeren behoefte hebben aan de inzet van rolmodellen binnen MYW. Procedure. Het onderzoek is uitgevoerd via semigestructureerde interviews waarbij zowel de jongeren (N=2) als de student-vrijwilligers (N=8) die meedoen aan het project zijn geïnterviewd. Resultaten. De werkzame elementen gelijke status, gedeeld doel, positieve ondersteuning van een gezaghebbende, professioneel management, flexibiliteit en feedbackmechanisme zijn deels aanwezig. Voldoende middelen zijn altijd aanwezig en er is geen sprake van netwerkontwikkeling. Jongeren geven aan geen behoefte te hebben aan rolmodellen binnen het project en hechten meer waarde aan de relatie met student-vrijwilligers. Daarentegen denken de student-vrijwilligers dat de inzet van rolmodellen kan leiden tot meer motivatie bij jongeren. Aanbevelingen. Investeer in de door jongeren aangegeven behoeften binnen MYW, en bevorder persoonlijke interactie tussen student-vrijwilligers en jongeren door meer tijd te besteden aan het opbouwen van relaties en één-op-één interacties.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/48157
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo