Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEndendijk, Joyce
dc.contributor.authorHazelhoff, Jasmijn Hazelhoff
dc.date.accessioned2024-11-19T00:01:55Z
dc.date.available2024-11-19T00:01:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/48157
dc.description.abstractHet doel van dit onderzoek is tweeledig. Het eerste doel is om te bepalen of werkzame elementen van intergroepscontact en werkzame elementen van rolmodellen aan- of afwezig zijn in het programma Move Your World (MYW). Ten tweede om te onderzoeken in hoeverre jongeren zelf en student-vrijwilligers van mening zijn dat jongeren behoefte hebben aan de inzet van rolmodellen binnen MYW. Procedure. Het onderzoek is uitgevoerd via semigestructureerde interviews waarbij zowel de jongeren (N=2) als de student-vrijwilligers (N=8) die meedoen aan het project zijn geïnterviewd. Resultaten. De werkzame elementen gelijke status, gedeeld doel, positieve ondersteuning van een gezaghebbende, professioneel management, flexibiliteit en feedbackmechanisme zijn deels aanwezig. Voldoende middelen zijn altijd aanwezig en er is geen sprake van netwerkontwikkeling. Jongeren geven aan geen behoefte te hebben aan rolmodellen binnen het project en hechten meer waarde aan de relatie met student-vrijwilligers. Daarentegen denken de student-vrijwilligers dat de inzet van rolmodellen kan leiden tot meer motivatie bij jongeren. Aanbevelingen. Investeer in de door jongeren aangegeven behoeften binnen MYW, en bevorder persoonlijke interactie tussen student-vrijwilligers en jongeren door meer tijd te besteden aan het opbouwen van relaties en één-op-één interacties.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isoNL
dc.subjectDeze scriptie gaat over in hoeverre er werkzame elementen van intergroepscontact en rolmodellen aanwezig zijn in het Move Your World programma van Stichting Move. Daarnaast gaat het over de vraag in hoeverre er behoefte is om, binnen dit project, gebruik te maken van rolmodellen. Het is geschreven vanuit het perspectief van de jongeren en de vrijwilligers.
dc.titleWerkzame Elementen van het werken met Intergroepscontact en Rolmodellen en de Behoefte aan de Inzet san Rolmodellen in Het “Move Your World” Programma: Perspectieven van Jongeren en Student-vrijwilligers
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsWerkzame elementen; rolmodellen; intergroepscontact; Move Your World
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society
dc.thesis.id41100


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record