View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De invloed van de zomercursus ‘Plezier op School’ op sociaal angstige kinderen en de waarneming van kinderen, ouders en leerkrachten ten aanzien van de sociale angst.

        Thumbnail
        View/Open
        Bakker 3158403.pdf (162.8Kb)
        Publication date
        2010
        Author
        Bakker, L.M.H.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze studie is onderzocht welke invloed het volgen van de zomercursus ‘Plezier op School’ (POS) heeft op sociaal angstige kinderen en of kinderen, ouders en leerkrachten overeenkwamen in de waarneming van sociale angst van kinderen die de transitie maakten van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs, zowel met als zonder het volgen van de zomercursus POS. 121 kinderen (M leeftijd= 11 jaar, SD= 7 maanden) werden geselecteerd op basis van een verhoogde score op de Sociale Angstschaal voor kinderen (SAS-K). De waarneming van ouders en leerkrachten ten aanzien van sociale angst van een kind werd gemeten met de Child Behavioural Checklist (CBCL) en de Teacher Report Form (TRF). Kinderen werden willekeurig toegewezen aan een experimentele- of controleconditie. In tegenstelling tot de verwachtingen werd er geen afname weergeven van sociale angst bij kinderen, na het volgen van de zomercursus POS. Kinderen, ouders en leerkrachten gaven overeenkomsten aan in de verandering van sociale angst van kinderen na de transitie van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4751
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo