Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMulder, S.
dc.contributor.authorBakker, L.M.H.
dc.date.accessioned2010-07-20T17:00:55Z
dc.date.available2010-07-20
dc.date.available2010-07-20T17:00:55Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4751
dc.description.abstractIn deze studie is onderzocht welke invloed het volgen van de zomercursus ‘Plezier op School’ (POS) heeft op sociaal angstige kinderen en of kinderen, ouders en leerkrachten overeenkwamen in de waarneming van sociale angst van kinderen die de transitie maakten van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs, zowel met als zonder het volgen van de zomercursus POS. 121 kinderen (M leeftijd= 11 jaar, SD= 7 maanden) werden geselecteerd op basis van een verhoogde score op de Sociale Angstschaal voor kinderen (SAS-K). De waarneming van ouders en leerkrachten ten aanzien van sociale angst van een kind werd gemeten met de Child Behavioural Checklist (CBCL) en de Teacher Report Form (TRF). Kinderen werden willekeurig toegewezen aan een experimentele- of controleconditie. In tegenstelling tot de verwachtingen werd er geen afname weergeven van sociale angst bij kinderen, na het volgen van de zomercursus POS. Kinderen, ouders en leerkrachten gaven overeenkomsten aan in de verandering van sociale angst van kinderen na de transitie van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent166715 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe invloed van de zomercursus ‘Plezier op School’ op sociaal angstige kinderen en de waarneming van kinderen, ouders en leerkrachten ten aanzien van de sociale angst.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSociale angst, voortgezet onderwijs, leeftijdgenoten, zomercursus, multipele informatiebronnen.
dc.subject.courseuuKinder- en jeugdpsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record