View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Reflecteren bij opleidingen mbo Verpleegkunde

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Orbons, DAH-3098427.pdf (223.6Kb)
        Publication date
        2010
        Author
        orbons, D.A.H.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek werd gezocht naar de kwaliteit van de mondelinge en schriftelijke reflecties van studenten op opleidingen mbo Verpleegkunde en de relatie met de reflectievragen en –opdrachten die de studenten daarbij krijgen. De vraagstelling was: Is er een relatie tussen de schriftelijke en mondelinge reflecties van studenten van mbo Verpleegkunde enerzijds en de schriftelijke reflectieopdracht en mondelinge vraagstelling anderzijds? Er werden 35 schriftelijke en 19 mondelinge reflecties geanalyseerd aan de hand van acht reflectieve denkactiviteiten die samen een reflectiecyclus aangeven van ervaring, veranderingen en nieuw inzicht. De onderwerpen waarop werd gereflecteerd werden verdeeld in drie objecten. Twee soorten op reflectie gerichte vragen werden onderscheiden. Bij alle soorten reflecties die werden onderscheiden bleek dat de denkactiviteiten Analyseren, Structureren en Toeschrijven nauwelijks voorkwamen. Om de kwaliteit van de reflecties te verbeteren is het nodig om gerichter vragen te stellen en opdrachten te geven ten aanzien van deze denkactiviteiten.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4535
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo