Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDekker-Groen, A
dc.contributor.advisorStokking, K
dc.contributor.authororbons, D.A.H.
dc.date.accessioned2010-04-27T17:00:08Z
dc.date.available2010-04-27
dc.date.available2010-04-27T17:00:08Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4535
dc.description.abstractIn dit onderzoek werd gezocht naar de kwaliteit van de mondelinge en schriftelijke reflecties van studenten op opleidingen mbo Verpleegkunde en de relatie met de reflectievragen en –opdrachten die de studenten daarbij krijgen. De vraagstelling was: Is er een relatie tussen de schriftelijke en mondelinge reflecties van studenten van mbo Verpleegkunde enerzijds en de schriftelijke reflectieopdracht en mondelinge vraagstelling anderzijds? Er werden 35 schriftelijke en 19 mondelinge reflecties geanalyseerd aan de hand van acht reflectieve denkactiviteiten die samen een reflectiecyclus aangeven van ervaring, veranderingen en nieuw inzicht. De onderwerpen waarop werd gereflecteerd werden verdeeld in drie objecten. Twee soorten op reflectie gerichte vragen werden onderscheiden. Bij alle soorten reflecties die werden onderscheiden bleek dat de denkactiviteiten Analyseren, Structureren en Toeschrijven nauwelijks voorkwamen. Om de kwaliteit van de reflecties te verbeteren is het nodig om gerichter vragen te stellen en opdrachten te geven ten aanzien van deze denkactiviteiten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent229044 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleReflecteren bij opleidingen mbo Verpleegkunde
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsReflectie
dc.subject.keywordsreflectievragen
dc.subject.keywordsmbo verpleegkunde
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record