View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Manieren waarmee opdrachten van de aardrijkskunde lesmethode het dekolonisatieproces kunnen beïnvloe

        Thumbnail
        View/Open
        Iris Goudsmit Masterthesis 2023.pdf (5.631Mb)
        Publication date
        2023
        Author
        Goudsmit, Iris
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        [""Dit onderzoek heeft een antwoord gegeven op de vraag op welke manier opdrachten in de huidige aardrijkskunde lesmethoden een rol kunnen spelen in het dekolonisatieproces. Hierbij is een gedetailleerde kwalitatieve en kwantitatieve inhoudsanalyse uitgevoerd op het leerboek en het opdrachtenboek en is vervolgens de relatie tussen die twee onderzoeksobjecten geanalyseerd en zijn vijf verschillende geobserveerde relaties gevonden. De gevonden relaties laten ieder zien hoe opdrachten een rol spelen in het bijsturen van de mate van context of het cognitief niveau. De combinatie van deze factoren, in relatie tot het leerboek, bepaalt vervolgens in welke mate leerlingen een postkoloniaal of juist koloniaal wereldbeeld aangeleerd kunnen krijgen.""]
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/44046
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo