Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGorp, Bouke van
dc.contributor.authorGoudsmit, Iris
dc.date.accessioned2023-06-29T00:00:57Z
dc.date.available2023-06-29T00:00:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/44046
dc.description.abstract[""Dit onderzoek heeft een antwoord gegeven op de vraag op welke manier opdrachten in de huidige aardrijkskunde lesmethoden een rol kunnen spelen in het dekolonisatieproces. Hierbij is een gedetailleerde kwalitatieve en kwantitatieve inhoudsanalyse uitgevoerd op het leerboek en het opdrachtenboek en is vervolgens de relatie tussen die twee onderzoeksobjecten geanalyseerd en zijn vijf verschillende geobserveerde relaties gevonden. De gevonden relaties laten ieder zien hoe opdrachten een rol spelen in het bijsturen van de mate van context of het cognitief niveau. De combinatie van deze factoren, in relatie tot het leerboek, bepaalt vervolgens in welke mate leerlingen een postkoloniaal of juist koloniaal wereldbeeld aangeleerd kunnen krijgen.""]
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isoNL
dc.subjectDit onderzoek heeft een antwoord gegeven op de vraag op welke manier opdrachten in de huidige aardrijkskunde lesmethoden een rol kunnen spelen in het dekolonisatieproces. Hierbij is een gedetailleerde kwalitatieve en kwantitatieve inhoudsanalyse uitgevoerd op het leerboek en het opdrachtenboek en is vervolgens de relatie tussen die twee onderzoeksobjecten geanalyseerd en zijn vijf verschillende geobserveerde relaties gevonden.
dc.titleManieren waarmee opdrachten van de aardrijkskunde lesmethode het dekolonisatieproces kunnen beïnvloe
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsdekolonisatie;kolonisatie;aardrijkskunde;inhoudsanalyse;lesmethoden;opdrachten;leerboek
dc.subject.courseuuGeografie: educatie en communicatie
dc.thesis.id17708


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record