View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        "Dat is gewoon een goede leraar!" Op welke wijze kan zo effectief mogelijk lesgegeven worden in 4 Vmbo-T?

        Thumbnail
        View/Open
        Artikel PGO SvH'10.pdf (2.200Mb)
        Publication date
        2010
        Author
        Haaps, S.L. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Stel: je geeft les in de bovenbouw van het Vwo en de Havo. Alles gaat naar wens. Jij weet om te gaan met je pappenheimers en de resultaten zijn prima. Nu krijg je een 4 Vmbo-T klas erbij. ‘Geen probleem’ denk je, hoe anders kan het zijn? In de praktijk blijkt het héél anders te kunnen zijn. Lesmethoden die prima werken in de Havo en Vwo, schieten hun doel voorbij op het Vmbo. De motivatie, de interesses, de wijze van leren door leerlingen op het Vmbo, blijken substantieel te verschillen van wat beproefd is op de Havo en het Vwo. Het gevolg kan zijn dat een docent, die goed functioneert in de Havo en Vwo klassen, ten onder gaat in een Vmbo klas. Hoe kan een docent beter inspelen op de behoeften van een 4 Vmbo-T leerling en aldus zijn doel bereiken, namelijk het overbrengen van de leerstof? Zijn er eenduidige tips en tricks, specifiek gericht op de 4 Vmbo-T leerling? De hoofdvraag van dit onderzoek luidt dan ook: ‘Op welke wijze kan zo effectief mogelijk lesgegeven worden in 4 Vmbo-T?’.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4139
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo