dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Heer, A. de | |
dc.contributor.author | Haaps, S.L. van | |
dc.date.accessioned | 2010-02-01T18:01:07Z | |
dc.date.available | 2010-02-01 | |
dc.date.available | 2010-02-01T18:01:07Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4139 | |
dc.description.abstract | Stel: je geeft les in de bovenbouw van het Vwo en de Havo. Alles gaat naar wens.
Jij weet om te gaan met je pappenheimers en de resultaten zijn prima. Nu krijg
je een 4 Vmbo-T klas erbij. ‘Geen probleem’ denk je, hoe anders kan het zijn?
In de praktijk blijkt het héél anders te kunnen zijn. Lesmethoden die prima werken in de Havo
en Vwo, schieten hun doel voorbij op het Vmbo. De motivatie, de interesses, de wijze van
leren door leerlingen op het Vmbo, blijken substantieel te verschillen van wat beproefd is op
de Havo en het Vwo. Het gevolg kan zijn dat een docent, die goed functioneert in de Havo en
Vwo klassen, ten onder gaat in een Vmbo klas.
Hoe kan een docent beter inspelen op de behoeften van een 4 Vmbo-T leerling en aldus zijn
doel bereiken, namelijk het overbrengen van de leerstof? Zijn er eenduidige tips en tricks,
specifiek gericht op de 4 Vmbo-T leerling? De hoofdvraag van dit onderzoek luidt dan ook:
‘Op welke wijze kan zo effectief mogelijk lesgegeven worden in 4 Vmbo-T?’. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 2307443 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | "Dat is gewoon een goede leraar!"
Op welke wijze kan zo effectief mogelijk lesgegeven worden in 4 Vmbo-T? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Vmbo-T, motivatie, effectief leren | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Maatschappijleer | |