Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHeer, A. de
dc.contributor.authorHaaps, S.L. van
dc.date.accessioned2010-02-01T18:01:07Z
dc.date.available2010-02-01
dc.date.available2010-02-01T18:01:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4139
dc.description.abstractStel: je geeft les in de bovenbouw van het Vwo en de Havo. Alles gaat naar wens. Jij weet om te gaan met je pappenheimers en de resultaten zijn prima. Nu krijg je een 4 Vmbo-T klas erbij. ‘Geen probleem’ denk je, hoe anders kan het zijn? In de praktijk blijkt het héél anders te kunnen zijn. Lesmethoden die prima werken in de Havo en Vwo, schieten hun doel voorbij op het Vmbo. De motivatie, de interesses, de wijze van leren door leerlingen op het Vmbo, blijken substantieel te verschillen van wat beproefd is op de Havo en het Vwo. Het gevolg kan zijn dat een docent, die goed functioneert in de Havo en Vwo klassen, ten onder gaat in een Vmbo klas. Hoe kan een docent beter inspelen op de behoeften van een 4 Vmbo-T leerling en aldus zijn doel bereiken, namelijk het overbrengen van de leerstof? Zijn er eenduidige tips en tricks, specifiek gericht op de 4 Vmbo-T leerling? De hoofdvraag van dit onderzoek luidt dan ook: ‘Op welke wijze kan zo effectief mogelijk lesgegeven worden in 4 Vmbo-T?’.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2307443 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title"Dat is gewoon een goede leraar!" Op welke wijze kan zo effectief mogelijk lesgegeven worden in 4 Vmbo-T?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVmbo-T, motivatie, effectief leren
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Maatschappijleer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record