View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het effect van CSR-activiteiten in een corporate story op de organisatieaantrekkelijkheid.

        Thumbnail
        View/Open
        Reinders_6166512.pdf (1.190Mb)
        Publication date
        2021
        Author
        Reinders, E.H.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De competitieve arbeidsmarkt zorgt voor een run op goede nieuwe werknemers. Om als organisatie je kansen te vergroten moet je door potentiële werknemers als aantrekkelijk worden gevonden. In dit onderzoek is onderzocht in hoeverre het benoemen van organisationele corporate social responsibility (CSR) activiteiten in een corporate story bijdraagt aan de aantrekkelijkheid van een organisatie als potentiële werkgever. Om een antwoord te geven op de onderzoeksvraag is een experimenteel onderzoek uitgevoerd waarvoor een online vragenlijst is verspreid. De participanten zijn willekeurig verdeeld over twee versies van een corporate story, namelijk een versie zonder CSR-activiteiten (neutrale corporate story) en een versie met CSR-activiteiten (CSR corporate story). Uit de antwoorden is gebleken dat het toevoegen van CSR-activiteiten aan een corporate story de organisatie niet aantrekkelijker maakt als potentiële werkgever vergeleken met de neutrale corporate story. Beide corporate stories werden als erg aantrekkelijk ervaren. De CSR corporate story bleek wel een hogere mate van waargenomen CSR te hebben. Op basis van dit resultaat wordt het benoemen van CSR-activiteiten in een corporate story niet aanbevolen wanneer de organisatie de aantrekkelijkheid als werkgever wil verhogen. Het benoemen van CSR-activiteiten in een corporate story wordt echter ook niet afgeraden, omdat het de organisatieaantrekkelijkheid ook niet verlaagd. Voor organisaties waarbij CSR hoog in het vaandel staat, is de corporate story een goed communicatiemiddel om dit over te brengen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40781
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo