Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorScheerder, A.J.
dc.contributor.authorReinders, E.H.
dc.date.accessioned2021-08-13T18:00:14Z
dc.date.available2021-08-13T18:00:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40781
dc.description.abstractDe competitieve arbeidsmarkt zorgt voor een run op goede nieuwe werknemers. Om als organisatie je kansen te vergroten moet je door potentiële werknemers als aantrekkelijk worden gevonden. In dit onderzoek is onderzocht in hoeverre het benoemen van organisationele corporate social responsibility (CSR) activiteiten in een corporate story bijdraagt aan de aantrekkelijkheid van een organisatie als potentiële werkgever. Om een antwoord te geven op de onderzoeksvraag is een experimenteel onderzoek uitgevoerd waarvoor een online vragenlijst is verspreid. De participanten zijn willekeurig verdeeld over twee versies van een corporate story, namelijk een versie zonder CSR-activiteiten (neutrale corporate story) en een versie met CSR-activiteiten (CSR corporate story). Uit de antwoorden is gebleken dat het toevoegen van CSR-activiteiten aan een corporate story de organisatie niet aantrekkelijker maakt als potentiële werkgever vergeleken met de neutrale corporate story. Beide corporate stories werden als erg aantrekkelijk ervaren. De CSR corporate story bleek wel een hogere mate van waargenomen CSR te hebben. Op basis van dit resultaat wordt het benoemen van CSR-activiteiten in een corporate story niet aanbevolen wanneer de organisatie de aantrekkelijkheid als werkgever wil verhogen. Het benoemen van CSR-activiteiten in een corporate story wordt echter ook niet afgeraden, omdat het de organisatieaantrekkelijkheid ook niet verlaagd. Voor organisaties waarbij CSR hoog in het vaandel staat, is de corporate story een goed communicatiemiddel om dit over te brengen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1248240
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet effect van CSR-activiteiten in een corporate story op de organisatieaantrekkelijkheid.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCorporate story, corporate social responsibility (CSR), organisatieaantrekkelijkheid
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record