View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Met Zelfvertrouwen naar School: Het Belang van een Goede Samenwerking Tussen Opvang en Onderwijs in de Begeleiding van Peuters en Kleuters.

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Paardenkoper, AP-8580812.pdf (299.4Kb)
        Publication date
        2021
        Author
        Paardenkooper, A.P.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De transitie naar school is een grote stap die bijna elk kind in Nederland moet maken. Deze stap kan veel stress opleveren voor zowel het kind als de ouders. Om de transitie soepeler te laten verlopen heeft Stichting Samenwijs een peuterkleuterklas opgericht. Dit onderzoek tracht de volgende onderzoeksvraag te beantwoorden: In welke mate communiceren pedagogisch medewerkers en leerkrachten in dezelfde taal en draagt het spreken van één taal bij aan het optimaliseren van de doorgaande ontwikkelingslijn van kinderen van 0-7 jaar? Gebleken is dat pedagogisch medewerkers en leerkrachten goed overeenkomen in het handelen en de visie. Op het gebied van samenwerking en de professionele cultuur zijn verbeteringen nodig. Meer gelijkheid kan gecreëerd worden door het inzien van de waarde van álle professionals. De wet- en regelgeving en een situatie als corona zijn duidelijke belemmerende factoren in het bieden van een doorgaande lijn. In het algemeen is een peuterkleuterklas een mooie tussenstap waar zowel peuters, kleuters, ouders en leerkrachten baat bij hebben. Het is in ieders belang om landelijk de samenwerking tussen opvang en onderwijs te versterken en voor ieder kind deze tussenstap aan te bieden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40571
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo