Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRomijn, B.
dc.contributor.advisorLeseman, P.
dc.contributor.authorPaardenkooper, A.P.
dc.date.accessioned2021-08-06T18:00:11Z
dc.date.available2021-08-06T18:00:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40571
dc.description.abstractDe transitie naar school is een grote stap die bijna elk kind in Nederland moet maken. Deze stap kan veel stress opleveren voor zowel het kind als de ouders. Om de transitie soepeler te laten verlopen heeft Stichting Samenwijs een peuterkleuterklas opgericht. Dit onderzoek tracht de volgende onderzoeksvraag te beantwoorden: In welke mate communiceren pedagogisch medewerkers en leerkrachten in dezelfde taal en draagt het spreken van één taal bij aan het optimaliseren van de doorgaande ontwikkelingslijn van kinderen van 0-7 jaar? Gebleken is dat pedagogisch medewerkers en leerkrachten goed overeenkomen in het handelen en de visie. Op het gebied van samenwerking en de professionele cultuur zijn verbeteringen nodig. Meer gelijkheid kan gecreëerd worden door het inzien van de waarde van álle professionals. De wet- en regelgeving en een situatie als corona zijn duidelijke belemmerende factoren in het bieden van een doorgaande lijn. In het algemeen is een peuterkleuterklas een mooie tussenstap waar zowel peuters, kleuters, ouders en leerkrachten baat bij hebben. Het is in ieders belang om landelijk de samenwerking tussen opvang en onderwijs te versterken en voor ieder kind deze tussenstap aan te bieden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent306651
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMet Zelfvertrouwen naar School: Het Belang van een Goede Samenwerking Tussen Opvang en Onderwijs in de Begeleiding van Peuters en Kleuters.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsKinderopvang; kleuteronderwijs; VVE; peuterkleuterklas
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record