View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Wat is de relatie tussen de receptieve woordenschat en externaliserend probleemgedrag van eentalige kinderen zonder erkende taal- of gedragsstoornis en in hoeverre verschilt deze relatie voor jongens en meisjes?

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Solleveld, YS-6957935.pdf (286.0Kb)
        Publication date
        2021
        Author
        Solleveld, Y.S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Doel: Het doel van dit onderzoek was om de relatie tussen receptieve taalvaardigheid en externaliserend probleemgedrag te onderzoeken. Hierbij is het geslacht meegenomen als modererende factor. Methode: Bij 36 eentalige Nederlandse kinderen zijn twee testen afgenomen. De receptieve taalvaardigheid is door middel van de receptieve woordenschat gemeten met de Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT-III-NL). Ouders hebben de Strength and Difficulties Questionnaire (SDQ) ingevuld. Hiermee is het externaliserend probleemgedrag gemeten van de kinderen. Resultaten: In dit onderzoek is geen verband gevonden tussen de receptieve taalvaardigheid en externaliserend probleemgedrag. Geslacht is geen moderator binnen dit verband.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40258
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo