Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBlom, E.
dc.contributor.advisorSchappin, R.
dc.contributor.authorSolleveld, Y.S.
dc.date.accessioned2021-08-03T18:00:48Z
dc.date.available2021-08-03T18:00:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40258
dc.description.abstractDoel: Het doel van dit onderzoek was om de relatie tussen receptieve taalvaardigheid en externaliserend probleemgedrag te onderzoeken. Hierbij is het geslacht meegenomen als modererende factor. Methode: Bij 36 eentalige Nederlandse kinderen zijn twee testen afgenomen. De receptieve taalvaardigheid is door middel van de receptieve woordenschat gemeten met de Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT-III-NL). Ouders hebben de Strength and Difficulties Questionnaire (SDQ) ingevuld. Hiermee is het externaliserend probleemgedrag gemeten van de kinderen. Resultaten: In dit onderzoek is geen verband gevonden tussen de receptieve taalvaardigheid en externaliserend probleemgedrag. Geslacht is geen moderator binnen dit verband.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent292959
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWat is de relatie tussen de receptieve woordenschat en externaliserend probleemgedrag van eentalige kinderen zonder erkende taal- of gedragsstoornis en in hoeverre verschilt deze relatie voor jongens en meisjes?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsreceptieve woordenschat, externaliserend probleemgedrag, eentalige kinderen, geslacht, negatief effect.
dc.subject.courseuuClinical Child, Family and Education Studies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record