dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Blom, E. | |
dc.contributor.advisor | Schappin, R. | |
dc.contributor.author | Solleveld, Y.S. | |
dc.date.accessioned | 2021-08-03T18:00:48Z | |
dc.date.available | 2021-08-03T18:00:48Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40258 | |
dc.description.abstract | Doel: Het doel van dit onderzoek was om de relatie tussen receptieve taalvaardigheid en externaliserend probleemgedrag te onderzoeken. Hierbij is het geslacht meegenomen als modererende factor. Methode: Bij 36 eentalige Nederlandse kinderen zijn twee testen afgenomen. De receptieve taalvaardigheid is door middel van de receptieve woordenschat gemeten met de Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT-III-NL). Ouders hebben de Strength and Difficulties Questionnaire (SDQ) ingevuld. Hiermee is het externaliserend probleemgedrag gemeten van de kinderen. Resultaten: In dit onderzoek is geen verband gevonden tussen de receptieve taalvaardigheid en externaliserend probleemgedrag. Geslacht is geen moderator binnen dit verband. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 292959 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Wat is de relatie tussen de receptieve woordenschat en externaliserend probleemgedrag van eentalige kinderen zonder erkende taal- of gedragsstoornis en in hoeverre verschilt deze relatie voor jongens en meisjes? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | receptieve woordenschat, externaliserend probleemgedrag, eentalige kinderen, geslacht, negatief effect. | |
dc.subject.courseuu | Clinical Child, Family and Education Studies | |