View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het Verband tussen Motorische Mijlpalen en Woordenschat bij Kinderen van 16 tot 30 Maanden.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Leus, MM-3634108 en Boerrigter, EL-3651959 en Meijer, ME-3659143 en Voshaar, AM-3448487.pdf (332.3Kb)
        Author
        Leus, M.M.
        Boerrigter, E.L.
        Meijer, M.E.
        Voshaar, A.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Doelstelling: Dit artikel geeft het onderzoek weer naar een mogelijk verband tussen de motorische mijlpalen optrekken tot stand en zelfstandig lopen en de receptieve en productieve woordenschat bij kinderen van 16 tot 30 maanden. Methode: 126 kinderen in de leeftijd van 16 tot 30 maanden waren betrokken bij dit onderzoek. Bij de ouders werden twee vragenlijsten afgenomen om de woordenschat van hun kind te meten en om inzicht te krijgen in de al dan niet bereikte motorische mijlpalen van hun kind. Resultaten: Er werd geen significant negatief verband gevonden tussen optrekken tot stand en productieve woordenschat, zelfstandig lopen en receptieve woordenschat en zelfstandig lopen en productieve woordenschat. Er werd echter wel een marginaal significant negatief verband gevonden tussen optrekken tot stand en receptieve woordenschat (p = .089). Dit kan worden gezien als een trend. Conclusies: Geconcludeerd kan worden dat er geen verband bestaat tussen de motorische mijlpalen en woordenschat bij kinderen van 16 tot 30 maanden. Wel is er vermoedelijk sprake van een verband tussen optrekken tot stand en receptieve woordenschat, maar deze kon middels deze steekproef echter niet worden aangetoond.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/40220
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo