Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWansink, B.
dc.contributor.advisorHuisman, M.
dc.contributor.authorJong, V.A. de
dc.date.accessioned2021-06-01T18:00:23Z
dc.date.available2021-06-01T18:00:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/39505
dc.description.abstractVoor u ligt een geschiedwetenschappelijke analyse naar de representatie van het Caribisch slavernijverleden in de recente edities van veel gebruikte geschiedenislesmethoden voor het voortgezet onderwijs. Daarbij ligt de focus op de continuïteit en discontinuïteit in de weergave van het Caribisch slavernijverleden in deze methoden. De analyse toont aan dat het Caribisch slavernijverleden in Nederlandse geschiedenislesmethoden voor het voortgezet onderwijs overwegend vanuit een Westers Eurocentrisch juridisch-institutioneel perspectief wordt behandeld in de periode 1994 tot 2019.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4135535
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title‘Ontketend Verleden’
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuGeschiedenis: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record