‘Ontketend Verleden’
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Wansink, B. | |
dc.contributor.advisor | Huisman, M. | |
dc.contributor.author | Jong, V.A. de | |
dc.date.accessioned | 2021-06-01T18:00:23Z | |
dc.date.available | 2021-06-01T18:00:23Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/39505 | |
dc.description.abstract | Voor u ligt een geschiedwetenschappelijke analyse naar de representatie van het Caribisch slavernijverleden in de recente edities van veel gebruikte geschiedenislesmethoden voor het voortgezet onderwijs. Daarbij ligt de focus op de continuïteit en discontinuïteit in de weergave van het Caribisch slavernijverleden in deze methoden. De analyse toont aan dat het Caribisch slavernijverleden in Nederlandse geschiedenislesmethoden voor het voortgezet onderwijs overwegend vanuit een Westers Eurocentrisch juridisch-institutioneel perspectief wordt behandeld in de periode 1994 tot 2019. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 4135535 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | ‘Ontketend Verleden’ | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Geschiedenis: educatie en communicatie |