View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Toekomst door integratie, Historische letterkunde in de praktijk

        Thumbnail
        View/Open
        Toekomst door integratie.doc (83Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Boer, D.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het is mogelijk om de lestijd die wordt besteed aan historische letterkunde uit te breiden door de ontwikkeling van andere, in het schoolexamen genoemde, vaardigheden in de lessen literatuurgeschiedenis te integreren. De eenvoudigste methode hiervoor is het combineren van historische letterkunde en mondelinge taalvaardigheid, in het bijzonder presentatie vaardigheid. Door leerlingen aan te moedigen van bepaalde vakliteratuur gebruik te maken, kunnen zij ook kennismaken met de ‘taal’ van het wetenschappelijk onderwijs. Nederlandse literatuur, een geschiedenis, www.dbnl.nl en www.literatuurgeschiedenis.nl zijn hier enkele voorbeelden van. Kortom, door vaardighedenonderwijs voor een deel te integreren in het onderwijs in de literatuurgeschiedenis, is er zeker toekomst voor de historische letterkunde!
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3945
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo