Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorde Heer, A.
dc.contributor.authorBoer, D.E.
dc.date.accessioned2009-12-03T18:00:12Z
dc.date.available2009-12-03
dc.date.available2009-12-03T18:00:12Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3945
dc.description.abstractHet is mogelijk om de lestijd die wordt besteed aan historische letterkunde uit te breiden door de ontwikkeling van andere, in het schoolexamen genoemde, vaardigheden in de lessen literatuurgeschiedenis te integreren. De eenvoudigste methode hiervoor is het combineren van historische letterkunde en mondelinge taalvaardigheid, in het bijzonder presentatie vaardigheid. Door leerlingen aan te moedigen van bepaalde vakliteratuur gebruik te maken, kunnen zij ook kennismaken met de ‘taal’ van het wetenschappelijk onderwijs. Nederlandse literatuur, een geschiedenis, www.dbnl.nl en www.literatuurgeschiedenis.nl zijn hier enkele voorbeelden van. Kortom, door vaardighedenonderwijs voor een deel te integreren in het onderwijs in de literatuurgeschiedenis, is er zeker toekomst voor de historische letterkunde!
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent84992 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleToekomst door integratie, Historische letterkunde in de praktijk
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshistorische letterkunde
dc.subject.keywordsvwo
dc.subject.keywordsmondelinge taalvaardigheid
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record