View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Autisme in het inclusief onderwijs

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie - Mathijs Geurts, 6289355 - Sophie Al Kenany, 6505678 - Melanie Snoei, 6198155 .pdf (529.1Kb)
        Publication date
        2020
        Author
        Geurts, M.L.J.P.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het huidige basisonderwijs in Nederland sluit vaak niet goed aan op de behoeften en problematiek van kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS). Dit onderzoek naar ASS en inclusief onderwijs combineert inzichten uit de filosofie, onderwijswetenschappen en klinische kinder- en jeugdpsychologie. De integratie van deze inzichten geeft een completer antwoord op de vraag of inclusie wenselijk is bij kinderen met ASS. Inclusief onderwijs kan het algemeen welzijn van het kind met ASS bevorderen als de volgende zaken worden gewaarborgd: 1) maatschappelijk integratie, 2) effectief onderwijs en 3) emotioneel welzijn . Deze interdisciplinaire benadering fungeert als kader voor mogelijk vervolgonderzoek
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/39379
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo