Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHendriks, H.L.W.
dc.contributor.authorGeurts, M.L.J.P.
dc.date.accessioned2021-05-06T18:00:11Z
dc.date.available2021-05-06T18:00:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/39379
dc.description.abstractHet huidige basisonderwijs in Nederland sluit vaak niet goed aan op de behoeften en problematiek van kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS). Dit onderzoek naar ASS en inclusief onderwijs combineert inzichten uit de filosofie, onderwijswetenschappen en klinische kinder- en jeugdpsychologie. De integratie van deze inzichten geeft een completer antwoord op de vraag of inclusie wenselijk is bij kinderen met ASS. Inclusief onderwijs kan het algemeen welzijn van het kind met ASS bevorderen als de volgende zaken worden gewaarborgd: 1) maatschappelijk integratie, 2) effectief onderwijs en 3) emotioneel welzijn . Deze interdisciplinaire benadering fungeert als kader voor mogelijk vervolgonderzoek
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent541831
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAutisme in het inclusief onderwijs
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsautismespectrumstoornis, inclusief onderwijs, interdisciplinair onderzoek
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record