View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De Bijdrage van Ondernemerschapsonderwijs in de Ondernemende Houding van Werknemers in het Middensegment

        Thumbnail
        View/Open
        Danielle Blacquiere - Master_Thesis_D.Blacquiere_6290507_2020.pdf (478.0Kb)
        Publication date
        2020
        Author
        Blacquière, D.S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De automatisering is van grote invloed op de arbeidsmarkt en werkgelegenheid, vooral in het middensegment. Werknemers in het middensegment moeten daarom anticiperen op de veranderingen die plaatsvinden en continue hun bestaande vaardigheden verdiepen of nieuwe vaardigheden verwerven om duurzaam inzetbaar te zijn en te blijven. Hiervoor is een ondernemende houding vereist, welke kan worden aangeleerd in Ondernemerschapsonderwijs. In dit onderzoek is met behulp van individuele interviews onderzocht wat de bijdrage van Ondernemerschapsonderwijs is in de ondernemende houding van werknemers in het middensegment. De bijdrage lijkt enerzijds bij te dragen aan zowel creativiteit als zelfsturendheid, anderzijds enkel aan zelfsturendheid. Het blijft in dit onderzoek in het midden of het ontbreken van bepaalde dimensies komt door de aard van deze dimensies, door de aandacht die de dimensies hebben gekregen in het gevolgde onderwijs of door het gebrek aan reflecteren tijdens de opleiding. Hoe dan ook kan ervaringsleren met reflecteren de bewuste bijdrage van OO versterken doordat deze vorm van leren de ontwikkeling van impliciete dimensies stimuleert en omdat impliciete kennis door het reflecteren geëxpliciteerd kan worden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/38712
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo