Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHagemeijer, R.E.
dc.contributor.advisorLouws, M.L.
dc.contributor.authorBlacquière, D.S.
dc.date.accessioned2021-02-01T19:00:35Z
dc.date.available2021-02-01T19:00:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/38712
dc.description.abstractDe automatisering is van grote invloed op de arbeidsmarkt en werkgelegenheid, vooral in het middensegment. Werknemers in het middensegment moeten daarom anticiperen op de veranderingen die plaatsvinden en continue hun bestaande vaardigheden verdiepen of nieuwe vaardigheden verwerven om duurzaam inzetbaar te zijn en te blijven. Hiervoor is een ondernemende houding vereist, welke kan worden aangeleerd in Ondernemerschapsonderwijs. In dit onderzoek is met behulp van individuele interviews onderzocht wat de bijdrage van Ondernemerschapsonderwijs is in de ondernemende houding van werknemers in het middensegment. De bijdrage lijkt enerzijds bij te dragen aan zowel creativiteit als zelfsturendheid, anderzijds enkel aan zelfsturendheid. Het blijft in dit onderzoek in het midden of het ontbreken van bepaalde dimensies komt door de aard van deze dimensies, door de aandacht die de dimensies hebben gekregen in het gevolgde onderwijs of door het gebrek aan reflecteren tijdens de opleiding. Hoe dan ook kan ervaringsleren met reflecteren de bewuste bijdrage van OO versterken doordat deze vorm van leren de ontwikkeling van impliciete dimensies stimuleert en omdat impliciete kennis door het reflecteren geëxpliciteerd kan worden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent489566
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Bijdrage van Ondernemerschapsonderwijs in de Ondernemende Houding van Werknemers in het Middensegment
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuEducational Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record