View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        E-Learning Participatie van Ervaren Medewerkers: Een kwalitatief onderzoek naar het besluitvormingsproces aan e-learning activiteiten van oudere medewerkers

        Thumbnail
        View/Open
        3907775_attempt_2020-06-08-19-21-00_Masterthesis Onderwijswetenschappen M. Schreij.pdf (521.1Kb)
        Publication date
        2020
        Author
        Schreij, M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Oudere medewerkers (55 jaar of ouder) hebben een kwetsbare posititie op de arbeidsmarkt. Deelname aan werkgerelateerde leeractiviteiten kan deze positie verstevigen (Baert, De Rick, & Van Valckenborgh, 2006). Oudere medewerkers nemen minder deel aan werkgerelateerde leeractiviteiten dan jongeren (Fouarge & Schils, 2009). Onderzoek naar de deelname aan de leeractiviteit e-learning heeft zich voornamelijk gericht op studenten en niet op medewerkers (Wang, Ran, Liao, & Yang, 2010). Echter wordt de leeractiviteit e-learning steeds meer aangeboden in organisaties (Garavan, Carbery, O’Malley, & O’Donnell, 2010). De onderzoeksvraag van het huidig onderzoek luidde: “Welke factoren, in de beleving van oudere medewerkers, dragen bij aan de beslissing om deel te nemen aan vrijwillige e-learning modules?” Uit negen semi-gestructureerde interviews met oudere medewerkers is gebleken dat er factoren zijn waar voorafgaand aan deelneme rekening mee gehouden wordt. Dit zijn onder andere: het individualistische aspect van e-learning, de tijdsinvestering en de mate van relevantie van de e-learning module. Daarnaast zijn er eigenschapsfactoren van een e-learning module die bijdragen aan een positieve ervaring en daarmee de kans op vervolgdeelname verhogen. Deze factoren zijn onder andere: de mate van het interactieniveau, het inhoudsniveau en de flexibiliteit van de e-learning module.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/38630
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo