View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Sluit het basisonderwijs aan bij hoogbegaafde leerlingen? Scholieren blikken terug

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Boele, AH-3458652 en Hoogendijk, RW-3208982 en Meulensteen, HAA-3435563.pdf (319.6Kb)
        Author
        Boele, A.H.
        Hoogendijk, R.W.
        Meulensteen, H.A.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het ontwikkelen van individuele talenten krijgt binnen de huidige maatschappij meer aandacht. In hoeverre sluit het onderwijs aan bij deze ontwikkeling? Hoogbegaafde leerlingen lijken problemen te ervaren in het onderwijs, met als een van de gevolgen dat ze gaan onderpresteren. Leerlingen van brugklassen en tweede klassen van het voortgezet onderwijs zijn bevraagd op hun beleving ten aanzien van hun basisschool en het leerstofaanbod. Uitgangspunt zijn de hoogbegaafde leerlingen van plusklassen. Hun ervaringen worden afgezet tegen de ervaringen van leerlingen met andere begaafdheidsniveaus, namelijk Havo/vwo-leerlingen. De vraag is of er verschillen, dan wel overeenkomsten zijn in de beleving over de basisschool van hoogbegaafde leerlingen en die van Havo/vwo-leerlingen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/38221
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo