Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJaspers, JGM
dc.contributor.authorBoele, A.H.
dc.contributor.authorHoogendijk, R.W.
dc.contributor.authorMeulensteen, H.A.A.
dc.date.accessioned2018-09-27T17:01:36Z
dc.date.available2018-09-27T17:01:36Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/38221
dc.description.abstractHet ontwikkelen van individuele talenten krijgt binnen de huidige maatschappij meer aandacht. In hoeverre sluit het onderwijs aan bij deze ontwikkeling? Hoogbegaafde leerlingen lijken problemen te ervaren in het onderwijs, met als een van de gevolgen dat ze gaan onderpresteren. Leerlingen van brugklassen en tweede klassen van het voortgezet onderwijs zijn bevraagd op hun beleving ten aanzien van hun basisschool en het leerstofaanbod. Uitgangspunt zijn de hoogbegaafde leerlingen van plusklassen. Hun ervaringen worden afgezet tegen de ervaringen van leerlingen met andere begaafdheidsniveaus, namelijk Havo/vwo-leerlingen. De vraag is of er verschillen, dan wel overeenkomsten zijn in de beleving over de basisschool van hoogbegaafde leerlingen en die van Havo/vwo-leerlingen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent327280
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSluit het basisonderwijs aan bij hoogbegaafde leerlingen? Scholieren blikken terug
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHoogbegaafdheid; basisonderwijs; voortgezet onderwijs; onderpresteren; leerstofaanbod
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record